|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:24, 16 Kwi 2009 Temat postu: Planowanie paliwa |
|
|
Mam taką jedną prośbę z uwagi na kryzys ekonomiczny
Jak lecicie rotację, sprawdźcie, jakie są ceny paliw na obydwu lotniskach, może bardziej się opłaca zatankować na oba loty w bazie albo nakupić paliwa na zapas.
Przykład: na moim locie HEL-KAO-HEL cena paliwa w HEL 1,09/l, w KAO 1,28/l. 20% drożej, więc kupiłem od razu prawie pełne zbiorniki w HEL.
Ostatnio zmieniony przez dominik.sipinski dnia Czw 20:25, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:01, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem lot LUX-DUB z ujemnym bilansem ale nie martwcie się bo zatankowałem samolot do pełna tańszym paliwkiem i teraz nie będę musiał kupować na trasę powrotną Tylko nie kasujcie tego jednego połączenia 735 z DUB do LUX
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Sob 12:58, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja generalnie nie kasuję tras więc bez obaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej.slysz
Młodszy Kapitan
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:06, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak mogę sprawdzać ceny paliw w różnych miastach ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 13:41, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Database->Airports w menu po lewej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel.malec
Pilot prywatny
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 15:17, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dobry pomysł z tym paliwem, nawet nie wiedziałem, że jest różnica w cenie paliwa na różnych lotniskach
Ale już w OMDB zatankowałem na trasę HECA - LTBA.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 9:38, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak szybko sprawdzić jaka jest długość trasy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 10:22, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak zabookujesz lot to wejdź w booking document (albo coś w ten deseń) i tam masz gdzieś długość trasy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 14:08, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To wiem, ale mi chodziło jeszcze przed zabookowaniem Wiem, że się niejasno wyraziłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:38, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Great Circle Mapper gc.kls2.com
Wylicza co prawda trasę najkrótszą, ale do ogólnego zaplanowania paliwa wystarcza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 20:42, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jak to się dzieje, że w tamtą stronę poszło mi 60 ton paliwa a w drugą trochę ponad 50? To chyba ma jakiś związek z wiatrem, ale jak sprawdzić jakie są wiatry? Mówię, że leciałem tak samo - FL380, .82 mach.
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 20:43, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 20:46, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie... chodzi o wiatr. Ja, jak lecę do Dubaju to pod koniec trasy mam około 90 kts w ogon, dzisiaj wracałem do Poznania i te 90 kts miałem w dziób, w najgorszym momencie leciałem z prędkością 384 kts GS
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 20:50, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Najgorsze jest to, że mi się wiatr zmieniał co chwila - nad Kanadą miałem 50kts w plecy, potem 1/4 oceanu przeleciałem z bocznym 65kts, potem znowy 50 w plecy i nad europą 70 w dziób. Jak leciałem z LUX to miałem wiatr raz z boku raz z przodu. Tylko jak ten wiatr sprawdzić? Np. zapakuję 60 ton, będę myślał, że starczy i będzie za dużo a tu dostaje 90kts w dziób.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 21:03, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na tej stronie powinny być prognozy odnośnie wiatrów na przelotowych [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:43, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
To zadziała oczywiście tylko, jeśli masz ustawione real-world-weather i do tego pobierasz równocześnie wiatry na przelotowej, w FS2004 trzeba to ustawić w opcjach pogody.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pon 16:54, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zawsze latam na real-world z włączoną opcją pobierania wiatrów więc nie będzie problemu. Dzięki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej.slysz
Młodszy Kapitan
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:00, 25 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No wlasnie moj lot to klasyczny przypadek zle dobranego paliwa. Zamieszalem sie z nowym klientem i zle wpisalem paliwo. Sorry za uszczuplenie finansów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:27, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pozwoliłem sobie zrobić taką małą tabelkę zużycia paliwa dla poszczególnych modeli - powinno bardzo przyspieszyć planowanie paliwa, szczególnie, jeśli ktoś nie posiada fuel plannerów
Wyliczone w sposób następujący:
- wziąłem dane z 20 lotów w FSAirlines w naszej linii i wyliczyłem zużycie na godzinę lotu
- następnie te dane uśredniłem
- do średniej z tego zużycia dodałem 10%.
Wyniki (na razie niepełne, jest to czyste zużycie w trakcie lotu, bez uwzględnienia holdingów, długiego kołowania, silnych wiatrów etc.):
A320 - 3100 kg/hr
B738 - 3500 kg/hr
CRJ2 - 1300 kg/hr
CRJ9 - 2500 kg/hr (!)
E170 - 1500 kg/hr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal.walisko
Pierwszy Oficer
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:41, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
no , ale to nie lepiej korzystać z fuel plannerów ?
wyliczymy to dokładniej , FL lotu , obciążenie , wiatr , odległość od lotniska zapasowego.
od razu przypomniało mi się moje lądowanie w JFK , nie wpisałem lotniska zapasowego , drogę przedłużyłem trochę , no i skończyło się tym , że 2nm od progu pasa lewy silnik przestał pracować ;p i lądowanie przy sile 0fpm na prawym silniku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:16, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No jasne, że fuel planner lepszy, ale na przykład darmowego fuel planner do CRJ nie mogłem znaleźć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal.walisko
Pierwszy Oficer
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:36, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a to ? sprawdzałeś
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:19, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A nie znałem tego, całkiem przydatne, dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 19:47, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze patrzyłem na zasięg samolotu, ile wchodzi max. paliwa i odległość między lotniskami
Ostatnio zmieniony przez Sebastian Chełstowski dnia Pią 19:47, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|