Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Planowanie paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Trasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:24, 16 Kwi 2009    Temat postu: Planowanie paliwa

Mam taką jedną prośbę z uwagi na kryzys ekonomiczny Very Happy
Jak lecicie rotację, sprawdźcie, jakie są ceny paliw na obydwu lotniskach, może bardziej się opłaca zatankować na oba loty w bazie albo nakupić paliwa na zapas.
Przykład: na moim locie HEL-KAO-HEL cena paliwa w HEL 1,09/l, w KAO 1,28/l. 20% drożej, więc kupiłem od razu prawie pełne zbiorniki w HEL.


Ostatnio zmieniony przez dominik.sipinski dnia Czw 20:25, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:01, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Zrobiłem lot LUX-DUB z ujemnym bilansem ale nie martwcie się bo zatankowałem samolot do pełna tańszym paliwkiem i teraz nie będę musiał kupować na trasę powrotną Wink Tylko nie kasujcie tego jednego połączenia 735 z DUB do LUX Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Sob 12:58, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Ja generalnie nie kasuję tras więc bez obaw Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.slysz
Młodszy Kapitan



Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:06, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Jak mogę sprawdzać ceny paliw w różnych miastach ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 13:41, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Database->Airports w menu po lewej
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel.malec
Pilot prywatny



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 15:17, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Dobry pomysł z tym paliwem, nawet nie wiedziałem, że jest różnica w cenie paliwa na różnych lotniskach Smile

Ale już w OMDB zatankowałem na trasę HECA - LTBA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 9:38, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Jak szybko sprawdzić jaka jest długość trasy?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 10:22, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Jak zabookujesz lot to wejdź w booking document (albo coś w ten deseń) i tam masz gdzieś długość trasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 14:08, 19 Kwi 2009    Temat postu:

To wiem, ale mi chodziło jeszcze przed zabookowaniem Wink Wiem, że się niejasno wyraziłem Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:38, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Great Circle Mapper gc.kls2.com
Wylicza co prawda trasę najkrótszą, ale do ogólnego zaplanowania paliwa wystarcza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 20:42, 03 Maj 2009    Temat postu:

Jak to się dzieje, że w tamtą stronę poszło mi 60 ton paliwa a w drugą trochę ponad 50? To chyba ma jakiś związek z wiatrem, ale jak sprawdzić jakie są wiatry? Mówię, że leciałem tak samo - FL380, .82 mach.

Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 20:43, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:46, 03 Maj 2009    Temat postu:

Dokładnie... chodzi o wiatr. Ja, jak lecę do Dubaju to pod koniec trasy mam około 90 kts w ogon, dzisiaj wracałem do Poznania i te 90 kts miałem w dziób, w najgorszym momencie leciałem z prędkością 384 kts GS Mad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 20:50, 03 Maj 2009    Temat postu:

Najgorsze jest to, że mi się wiatr zmieniał co chwila - nad Kanadą miałem 50kts w plecy, potem 1/4 oceanu przeleciałem z bocznym 65kts, potem znowy 50 w plecy i nad europą 70 w dziób. Jak leciałem z LUX to miałem wiatr raz z boku raz z przodu. Tylko jak ten wiatr sprawdzić? Np. zapakuję 60 ton, będę myślał, że starczy i będzie za dużo a tu dostaje 90kts w dziób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:03, 03 Maj 2009    Temat postu:

Na tej stronie powinny być prognozy odnośnie wiatrów na przelotowych [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:43, 03 Maj 2009    Temat postu:

To zadziała oczywiście tylko, jeśli masz ustawione real-world-weather i do tego pobierasz równocześnie wiatry na przelotowej, w FS2004 trzeba to ustawić w opcjach pogody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Pon 16:54, 04 Maj 2009    Temat postu:

Zawsze latam na real-world z włączoną opcją pobierania wiatrów więc nie będzie problemu. Dzięki za pomoc Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.slysz
Młodszy Kapitan



Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:00, 25 Lip 2009    Temat postu:

No wlasnie moj lot to klasyczny przypadek zle dobranego paliwa. Zamieszalem sie z nowym klientem i zle wpisalem paliwo. Sorry za uszczuplenie finansów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:27, 31 Lip 2009    Temat postu:

Pozwoliłem sobie zrobić taką małą tabelkę zużycia paliwa dla poszczególnych modeli - powinno bardzo przyspieszyć planowanie paliwa, szczególnie, jeśli ktoś nie posiada fuel plannerów Smile
Wyliczone w sposób następujący:
- wziąłem dane z 20 lotów w FSAirlines w naszej linii i wyliczyłem zużycie na godzinę lotu
- następnie te dane uśredniłem
- do średniej z tego zużycia dodałem 10%.

Wyniki (na razie niepełne, jest to czyste zużycie w trakcie lotu, bez uwzględnienia holdingów, długiego kołowania, silnych wiatrów etc.):
A320 - 3100 kg/hr
B738 - 3500 kg/hr
CRJ2 - 1300 kg/hr
CRJ9 - 2500 kg/hr (!)
E170 - 1500 kg/hr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal.walisko
Pierwszy Oficer



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:41, 31 Lip 2009    Temat postu:

no , ale to nie lepiej korzystać z fuel plannerów ? Wink
wyliczymy to dokładniej , FL lotu , obciążenie , wiatr , odległość od lotniska zapasowego.


Wink od razu przypomniało mi się moje lądowanie w JFK , nie wpisałem lotniska zapasowego , drogę przedłużyłem trochę , no i skończyło się tym , że 2nm od progu pasa lewy silnik przestał pracować ;p i lądowanie przy sile 0fpm Wink na prawym silniku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:16, 31 Lip 2009    Temat postu:

No jasne, że fuel planner lepszy, ale na przykład darmowego fuel planner do CRJ nie mogłem znaleźć Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal.walisko
Pierwszy Oficer



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:36, 31 Lip 2009    Temat postu:

a to ? sprawdzałeś
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:19, 31 Lip 2009    Temat postu:

A nie znałem tego, całkiem przydatne, dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 19:47, 31 Lip 2009    Temat postu:

Ja zawsze patrzyłem na zasięg samolotu, ile wchodzi max. paliwa i odległość między lotniskami Smile

Ostatnio zmieniony przez Sebastian Chełstowski dnia Pią 19:47, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Trasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin