|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:47, 02 Lis 2009 Temat postu: Zmiana regulaminu - wyższe progi godzin |
|
|
Zgodnie z regulaminem
Propozycja podwyższenia progów godzin na rangi:
- Captain >50.1 h
- Senior Captain >100.1 h
Ankieta trwa 5 dni, proszę o wypowiedź wszystkich pilotów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek.kow
Młodszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 22:04, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie tak! Musimy mieć jakąś hierarchię
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:44, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jasne że tak. Obecne są zdecydowanie za niskie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 13:18, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Co prawda ja i tak jestem FltDir, ale przydałoby się wprowadzenie jakichś sensownych progów. Bo teraz po tygodniu nowoprzyjęty pilot ma juz Cpt.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 13:53, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie tak. Dodatkowo bym prowadził egzaminy na poszczególne rangi. Przykładowo wykonanie jakiegoś lotu z wytycznymi i na określonym modelu samolotu. Idąc dalej pilot zaczyna od małej maszyny, później przechodzi egzamin na wyższą rangę i może także starać się o awans na większy typ maszyny. Cały lot powinien być nagrywany, czy to Fscraps? czy innym programie i przesłany do zarządu a po analizie wydanie opinii czy to pozytywnej czy negatywnej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:32, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A propos egzaminów i "drabinki Type Ratingów".
Niestety, FS Airlines oferuje dość ograniczone możliwości. Jedyne, co można to zrobić, to wprowadzić hierarchię TR - na przykład:
- nowy pilot może latać tylko na Regionalach (ATR, CRJ i E170)
- potem jakiś próg godzin na A320 i B737 itd.
Egzaminy wszelkie można robić jedynie poza systemem FSAirlines, no i właśnie tu jest problem. Myślałem o rozwiązaniu Multiplayerowym - powiedzmy, że umawiamy się na godzinę i ktoś z doświadczonych pilotów (powiedzmy, że prawo egzaminowania mieliby piloci z np. 200h) leci w dwójkę, co o tym sądzicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 15:18, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie egzaminy należało by przeprowadzić poza FSA, przykładowo jak wspomniałeś Dominiku po przez Multiplayer, albo niech egzaminujący nagra lot. Tylko nie wiem jaki program najlepiej by to odzwierciedlał. I tak jak mówiłem pilot może mieć nalot 200h a TR tylko na E170 przykładowo, nie powinniśmy się wzorować ze jak ktoś ma dużo godzin to może dużymi latać, NIEE, egzamin na inny samolot ( lot testowo poza FSA ) a Rangi to myślę tak zrobić próg godzinowy, a po przekroczeniu progu egzamin pisemny w formie ankiety lub innej formie. I tu należny przedyskutować o co możemy pytać osób ubiegających się o wyższą rangę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:26, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To ja może podam przykład
Latam w czymś takim (bo VA to to nie jest), co się nazywa Virtual Pilots Associations (www.virtualpilots.org). Idea jest taka, że na początku każdy zdaje egzamin teoretyczny obejmujący materiały z prawdziwych egzaminów lotniczych. Na początku oczywiście pytania są bardzo łatwe, typu "w jakich kierunkach lata się na poziomach parzystych" albo "rozwiń skrót IAS". Po przejściu egzaminu można latać w sposób całkiem dowolny - nie jest to VA, po prostu się wysyła raporty ze swoich lotów, dostając za nie punkty (w zależności od off-/online, linia lotnicza/GA itp. - najwięcej punktów jest za loty odzwierciedlające prawdziwe loty). Punkty służą do awansu w drabince (podkreślam, że nie ma tam żadnych odpowiedników TR - każdy może latać na czymkolwiek zechce). Pierwsze bodaj 3 stopnie mają wymaganie wyłącznie punktowe (plus ilość godzin i lotów, ale to się wiąże), a potem jest też egzamin. Coraz trudniejszy w miarę postępu. Tak mi się wydaje, bo na razie tylko jeden zdawałem
Co możnaby z tego systemu przenieść:
- egzaminy: myślę, że to dobry pomysł, powiedzmy bardzo prosty wstępny (razem z lotami dwoma, jak do tej pory) i stopniowo trudniejsze na Cpt i Sr Cpt
- TR: możnaby tym śladem pójść i wprowadzić egzaminy na samoloty, powiedzmy 5 pytań z systemów danego samolotu i jeden lot egzaminacyjny (pytanie, czy w FSA czy poza).
Nie wiem tylko, czy właśnie nie dokładamy sobie koszmarnej ilości roboty z zorganizowaniem tego systemu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek.kow
Młodszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 17:12, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że sobie dokładamy, ale chyba na tym polega ta zabawa As real as it gets, nieprawdaż?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 17:31, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wprowadzamy sobie utrudnienia, ale ku czemuś. Jeżeli by brakowało rąk do pracy to się pisze na to, na studiach mam kupę wolnego czasu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:40, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No właśnie chodzi o to, że ja tego czasu wolnego aż tak bardzo dużo nie mam, a poza tym chciałbym od czasu do czasu polatać. Poza tym - zastanówmy się równolegle, co zrobić, żeby pilotów było więcej. Bo po co wprowadzać całkiem spore regulaminowe zmiany, jak nas nadal będzie kilkunastu i to ze sporym nalotem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 13:16, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dorzucę swoje trzy grosze.
Trochę to zagmatwaliście i ciężko mi się w tym połapać.
Hierarchia TR - jest to temat sporny. Każdy ma swoją ulubiona maszynę, którą docelowo chce latać. Jeżeli ktoś chce latać na A340, a najpierw musi zaczynać od ATR to pójdzie do konkurencji, tam od razu dostanie A340 a my stracimy kandydata.
Egzaminy przy awansach - ciekawy pomysł, pod warunkiem, że każdy ma dostateczną ilość czasu. Co prawda awans można olać, ale kazdy chce sie wspinać. Egzamin zabiera czas, którego niektórzy mają mało i jest cenny. Ale poza tym pomysł wart wprowadzenia. Zawsze można egzamin rozbić na części.
Egzaminacja przy TR - znowu czas. Potrzebna jest godzina zarówno ze strony potencjalnego kandydata na Cpt lub Senior Cpt, jak i ze strony egzaminatora. Co do tego, to proponowałbym wyznaczyć konkretną osobę egzaminującą do konkretnego typu samolotu. W przypadku maszyn z duzym wzięciem (737, A320) można wyznaczyć dwie. A co to teoretycznego to nie ma sposobu na sprawdzenie czy piszący egzamin nie korzysta ze ściągi typu Google. Poza tym co byłoby zawarte w takim egzaminie? Jedyne co przychodzi mi do głowy:
- Konfiguracja do startu/lądowania
- Przybliżone prędkości Vr oraz Vref
- Checklisty w uproszczeniu (rozruch, wznoszenie, przelotowa itp)
- Znajomość panelu (overhead, throttle quadrant). Tylko jak to sprawdzić???
Nie wszyscy mają FMC w modelu. Panel autopilota i pomoce nawigacyjne sa podobne w każdym samolocie. Chciałbym zobaczyć takie przykładowe 5 pytań.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:26, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Miało być o progach godzinowych, a powstała ogromna dyskusja.
Jeśli chodzi o hierarchię, to jestem przeciw. Latam od FS98 i nie będę zaczynał od Cessny czy innego ATRa tylko dlatego, że nie wiedziałem wcześniej o istnieniu FSA. Przyszedłem do OneSky, bo jako jedyna z dużych polskich linii miało E170, a pewnie nie tylko ja szukam linii kierując się dostępną flotą.
Egzaminacja przy TR - byłoby wykonalne, gdyby wszyscy latali na jednym modelu. Jak można np. pytać o nawigację w samolocie skoro jeden lata na FMC, drugi na GPS, a trzeci na NAV?
Biorąc pod uwagę, że FS to gra niszowa sądzę, że wystarczy obecny system. Tłumów kandydatów i tak się nie ma co spodziewać, a nam przecież wystarczy żeby pilot miał pojęcie o lataniu i potrafił prowadzić wybrany przez siebie samolot. Dwa loty ze średnią 95% zupełnie wystarczą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:24, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Też nad tym myślałem przez ostatnie dni i doszedłem do dość podobnych wniosków, jak Piotr i Maciej.
Egzaminacja na TR - lot musi wystarczyć, bo nie ma możliwości czasowych ani technicznych na cokolwiek innego. Zresztą też nie potrafię wyobrazić sobie pytań. I do tego zgadzam się z tym, że nie można uzależniać samolotu od nalotu czy stażu w FSA.
Natomiast kwestia egzaminów na rangi pozostaje dla mnie otwarta. Tutaj dużo łatwiej wymyślić pytania. Oczywiście, byłoby to połączone z wymogiem godzin przy awansie i z dwoma lotami na początku. Samo rozwiązanie testu nie jest zbyt czasochłonne, przygotowanie go też nie - każdy przysyła kilka pytań i mamy bazę, z której potem wybieramy np. 10. Pytanie tylko o techniczną możliwość przeprowadzania egzaminów, jak miałoby to wyglądać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 19:51, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Techniczna możliwość to połączenie się na Skype i rozmowa z egzaminatora z osobą zdającą Ewentualnie e-mail.
Musiała by powstać pula pytań, a potem losowało by się 10. Tylko znowu: jakie pytania miały by być na takim egzaminie? Nie każemy nikomu zdawać teoretyki na ATPL, ani nawet na PPL. Pytania z nawigacji były by trochę bezsensu, bo to każdy musi umieć, żeby latać. Większy sens miało by wprowadzenie egzaminu dla nowo przyjętych pilotów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:02, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Możnaby zrobić na egzaminie wstępnym pytania bardzo podstawowe, typu "co to jest VOR" czy "co to jest V1", coś w stylu, co wiedzieć po prostu trzeba, żeby latać. Natomiast potem mogłyby być pytania trudniejsze, np. o odczytywanie METARu, frazeologię czy coś w tym stylu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
rafal.walisko
Pierwszy Oficer
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:02, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
tylko niektórzy nie przejmują się tym co to jest V1
wiedzą tylko V1 rotate i do góry
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:29, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Pół biedy, jak wiedzą, ile wynosi Vr chociaż. No i co to jest
Chociaż pamiętam, że jak sam zaczynałem FSa parę lat temu, to B737 rotowałem (jakie jest polskie słowo na "rotate"?) przy +/- 200 IAS
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Czw 22:47, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm... ciekawe miałeś początki
Jak zaczynałem to 80kts/V1/Vr/V2 było pierwszą rzeczą jaką się nauczyłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione? |
Tak |
|
100% |
[ 8 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:21, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jak ja zaczynałem, to traktowałem to tylko i wyłącznie jako zabawę, w ogóle nie myślałem, że naprawdę mnie to wciągnie i będę to traktował tak serio Dobra, koniec OT
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|