Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana regulaminu - wyższe progi godzin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Reguły i funkcjonowanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:47, 02 Lis 2009    Temat postu: Zmiana regulaminu - wyższe progi godzin

Zgodnie z regulaminem Smile
Propozycja podwyższenia progów godzin na rangi:
- Captain >50.1 h
- Senior Captain >100.1 h

Ankieta trwa 5 dni, proszę o wypowiedź wszystkich pilotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
maciek.kow
Młodszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 22:04, 02 Lis 2009    Temat postu:

Zdecydowanie tak! Musimy mieć jakąś hierarchię Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:44, 02 Lis 2009    Temat postu:

Jasne że tak. Obecne są zdecydowanie za niskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 13:18, 03 Lis 2009    Temat postu:

Co prawda ja i tak jestem FltDir, ale przydałoby się wprowadzenie jakichś sensownych progów. Bo teraz po tygodniu nowoprzyjęty pilot ma juz Cpt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 13:53, 03 Lis 2009    Temat postu:

Zdecydowanie tak. Dodatkowo bym prowadził egzaminy na poszczególne rangi. Przykładowo wykonanie jakiegoś lotu z wytycznymi i na określonym modelu samolotu. Idąc dalej pilot zaczyna od małej maszyny, później przechodzi egzamin na wyższą rangę i może także starać się o awans na większy typ maszyny. Cały lot powinien być nagrywany, czy to Fscraps? czy innym programie i przesłany do zarządu a po analizie wydanie opinii czy to pozytywnej czy negatywnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:32, 03 Lis 2009    Temat postu:

A propos egzaminów i "drabinki Type Ratingów".

Niestety, FS Airlines oferuje dość ograniczone możliwości. Jedyne, co można to zrobić, to wprowadzić hierarchię TR - na przykład:
- nowy pilot może latać tylko na Regionalach (ATR, CRJ i E170)
- potem jakiś próg godzin na A320 i B737 itd.

Egzaminy wszelkie można robić jedynie poza systemem FSAirlines, no i właśnie tu jest problem. Myślałem o rozwiązaniu Multiplayerowym - powiedzmy, że umawiamy się na godzinę i ktoś z doświadczonych pilotów (powiedzmy, że prawo egzaminowania mieliby piloci z np. 200h) leci w dwójkę, co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 15:18, 03 Lis 2009    Temat postu:

Właśnie egzaminy należało by przeprowadzić poza FSA, przykładowo jak wspomniałeś Dominiku po przez Multiplayer, albo niech egzaminujący nagra lot. Tylko nie wiem jaki program najlepiej by to odzwierciedlał. I tak jak mówiłem pilot może mieć nalot 200h a TR tylko na E170 przykładowo, nie powinniśmy się wzorować ze jak ktoś ma dużo godzin to może dużymi latać, NIEE, egzamin na inny samolot ( lot testowo poza FSA ) a Rangi to myślę tak zrobić próg godzinowy, a po przekroczeniu progu egzamin pisemny w formie ankiety lub innej formie. I tu należny przedyskutować o co możemy pytać osób ubiegających się o wyższą rangę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:26, 03 Lis 2009    Temat postu:

To ja może podam przykład Smile
Latam w czymś takim (bo VA to to nie jest), co się nazywa Virtual Pilots Associations (www.virtualpilots.org). Idea jest taka, że na początku każdy zdaje egzamin teoretyczny obejmujący materiały z prawdziwych egzaminów lotniczych. Na początku oczywiście pytania są bardzo łatwe, typu "w jakich kierunkach lata się na poziomach parzystych" albo "rozwiń skrót IAS". Po przejściu egzaminu można latać w sposób całkiem dowolny - nie jest to VA, po prostu się wysyła raporty ze swoich lotów, dostając za nie punkty (w zależności od off-/online, linia lotnicza/GA itp. - najwięcej punktów jest za loty odzwierciedlające prawdziwe loty). Punkty służą do awansu w drabince (podkreślam, że nie ma tam żadnych odpowiedników TR - każdy może latać na czymkolwiek zechce). Pierwsze bodaj 3 stopnie mają wymaganie wyłącznie punktowe (plus ilość godzin i lotów, ale to się wiąże), a potem jest też egzamin. Coraz trudniejszy w miarę postępu. Tak mi się wydaje, bo na razie tylko jeden zdawałem Smile

Co możnaby z tego systemu przenieść:
- egzaminy: myślę, że to dobry pomysł, powiedzmy bardzo prosty wstępny (razem z lotami dwoma, jak do tej pory) i stopniowo trudniejsze na Cpt i Sr Cpt
- TR: możnaby tym śladem pójść i wprowadzić egzaminy na samoloty, powiedzmy 5 pytań z systemów danego samolotu i jeden lot egzaminacyjny (pytanie, czy w FSA czy poza).

Nie wiem tylko, czy właśnie nie dokładamy sobie koszmarnej ilości roboty z zorganizowaniem tego systemu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
maciek.kow
Młodszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 17:12, 03 Lis 2009    Temat postu:

Oczywiście, że sobie dokładamy, ale chyba na tym polega ta zabawa Smile As real as it gets, nieprawdaż?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 17:31, 03 Lis 2009    Temat postu:

Wprowadzamy sobie utrudnienia, ale ku czemuś. Jeżeli by brakowało rąk do pracy to się pisze na to, na studiach mam kupę wolnego czasu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:40, 03 Lis 2009    Temat postu:

No właśnie chodzi o to, że ja tego czasu wolnego aż tak bardzo dużo nie mam, a poza tym chciałbym od czasu do czasu polatać. Poza tym - zastanówmy się równolegle, co zrobić, żeby pilotów było więcej. Bo po co wprowadzać całkiem spore regulaminowe zmiany, jak nas nadal będzie kilkunastu i to ze sporym nalotem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 13:16, 04 Lis 2009    Temat postu:

Dorzucę swoje trzy grosze.

Trochę to zagmatwaliście i ciężko mi się w tym połapać.

Hierarchia TR - jest to temat sporny. Każdy ma swoją ulubiona maszynę, którą docelowo chce latać. Jeżeli ktoś chce latać na A340, a najpierw musi zaczynać od ATR to pójdzie do konkurencji, tam od razu dostanie A340 a my stracimy kandydata.

Egzaminy przy awansach - ciekawy pomysł, pod warunkiem, że każdy ma dostateczną ilość czasu. Co prawda awans można olać, ale kazdy chce sie wspinać. Egzamin zabiera czas, którego niektórzy mają mało i jest cenny. Ale poza tym pomysł wart wprowadzenia. Zawsze można egzamin rozbić na części.

Egzaminacja przy TR - znowu czas. Potrzebna jest godzina zarówno ze strony potencjalnego kandydata na Cpt lub Senior Cpt, jak i ze strony egzaminatora. Co do tego, to proponowałbym wyznaczyć konkretną osobę egzaminującą do konkretnego typu samolotu. W przypadku maszyn z duzym wzięciem (737, A320) można wyznaczyć dwie. A co to teoretycznego to nie ma sposobu na sprawdzenie czy piszący egzamin nie korzysta ze ściągi typu Google. Poza tym co byłoby zawarte w takim egzaminie? Jedyne co przychodzi mi do głowy:
- Konfiguracja do startu/lądowania
- Przybliżone prędkości Vr oraz Vref
- Checklisty w uproszczeniu (rozruch, wznoszenie, przelotowa itp)
- Znajomość panelu (overhead, throttle quadrant). Tylko jak to sprawdzić???
Nie wszyscy mają FMC w modelu. Panel autopilota i pomoce nawigacyjne sa podobne w każdym samolocie. Chciałbym zobaczyć takie przykładowe 5 pytań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:26, 04 Lis 2009    Temat postu:

Miało być o progach godzinowych, a powstała ogromna dyskusja.

Jeśli chodzi o hierarchię, to jestem przeciw. Latam od FS98 i nie będę zaczynał od Cessny czy innego ATRa tylko dlatego, że nie wiedziałem wcześniej o istnieniu FSA. Przyszedłem do OneSky, bo jako jedyna z dużych polskich linii miało E170, a pewnie nie tylko ja szukam linii kierując się dostępną flotą.

Egzaminacja przy TR - byłoby wykonalne, gdyby wszyscy latali na jednym modelu. Jak można np. pytać o nawigację w samolocie skoro jeden lata na FMC, drugi na GPS, a trzeci na NAV?
Biorąc pod uwagę, że FS to gra niszowa sądzę, że wystarczy obecny system. Tłumów kandydatów i tak się nie ma co spodziewać, a nam przecież wystarczy żeby pilot miał pojęcie o lataniu i potrafił prowadzić wybrany przez siebie samolot. Dwa loty ze średnią 95% zupełnie wystarczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:24, 04 Lis 2009    Temat postu:

Też nad tym myślałem przez ostatnie dni i doszedłem do dość podobnych wniosków, jak Piotr i Maciej.
Egzaminacja na TR - lot musi wystarczyć, bo nie ma możliwości czasowych ani technicznych na cokolwiek innego. Zresztą też nie potrafię wyobrazić sobie pytań. I do tego zgadzam się z tym, że nie można uzależniać samolotu od nalotu czy stażu w FSA.

Natomiast kwestia egzaminów na rangi pozostaje dla mnie otwarta. Tutaj dużo łatwiej wymyślić pytania. Oczywiście, byłoby to połączone z wymogiem godzin przy awansie i z dwoma lotami na początku. Samo rozwiązanie testu nie jest zbyt czasochłonne, przygotowanie go też nie - każdy przysyła kilka pytań i mamy bazę, z której potem wybieramy np. 10. Pytanie tylko o techniczną możliwość przeprowadzania egzaminów, jak miałoby to wyglądać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 19:51, 04 Lis 2009    Temat postu:

Techniczna możliwość to połączenie się na Skype i rozmowa z egzaminatora z osobą zdającą Smile Ewentualnie e-mail.

Musiała by powstać pula pytań, a potem losowało by się 10. Tylko znowu: jakie pytania miały by być na takim egzaminie? Nie każemy nikomu zdawać teoretyki na ATPL, ani nawet na PPL. Pytania z nawigacji były by trochę bezsensu, bo to każdy musi umieć, żeby latać. Większy sens miało by wprowadzenie egzaminu dla nowo przyjętych pilotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:02, 04 Lis 2009    Temat postu:

Możnaby zrobić na egzaminie wstępnym pytania bardzo podstawowe, typu "co to jest VOR" czy "co to jest V1", coś w stylu, co wiedzieć po prostu trzeba, żeby latać. Natomiast potem mogłyby być pytania trudniejsze, np. o odczytywanie METARu, frazeologię czy coś w tym stylu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
rafal.walisko
Pierwszy Oficer



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:02, 05 Lis 2009    Temat postu:

tylko niektórzy nie przejmują się tym co to jest V1

wiedzą tylko V1 rotate i do góry Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:29, 05 Lis 2009    Temat postu:

Pół biedy, jak wiedzą, ile wynosi Vr chociaż. No i co to jest Smile
Chociaż pamiętam, że jak sam zaczynałem FSa parę lat temu, to B737 rotowałem (jakie jest polskie słowo na "rotate"?) przy +/- 200 IAS Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Czw 22:47, 05 Lis 2009    Temat postu:

Hmm... ciekawe miałeś początki Smile

Jak zaczynałem to 80kts/V1/Vr/V2 było pierwszą rzeczą jaką się nauczyłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że wymagania nalotu na rangi Captain i Senior Captain powinny zostać podniesione?
Tak
100%
 100%  [ 8 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:21, 05 Lis 2009    Temat postu:

Jak ja zaczynałem, to traktowałem to tylko i wyłącznie jako zabawę, w ogóle nie myślałem, że naprawdę mnie to wciągnie i będę to traktował tak serio Smile Dobra, koniec OT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Reguły i funkcjonowanie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin