|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:01, 14 Kwi 2009 Temat postu: Dalszy kierunek rozwoju :) |
|
|
Zacząłem się zastanawiać, czy nie więcej pilotów chciałoby do nas dołączyć, gdybyśmy zaczęli funkcjonować w systemie tradycyjnej VA, a nie na zasadzie "róbta co chceta", jak teraz
Co o tym myślicie? Proszę o wypowiedź w ankiecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 19:11, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To jest trudna decyzja, bo powinien być kompromis pomiędzy tymi dwoma. Co prawda zaznaczyłem nr.2, ale wg mnie powinno być tak, że jest normalny system VA, lecz można się od czasu do czasu pokusić na odrobinę fantazji . Wydaje mi się, że jeżeli pilotów przybędzie a my zostaniemy przy obecnym systemie to krótko mówiąc w 2 - 3 tygodnie zrobi się burdel nie do opanowania. Tak więc tradycyjna VA ze sporą dawką samowolki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:26, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem za takim samym rozwiązaniem, chociaż w ankiecie zaznaczyłem 1. Moja propozycja wygląda tak:
- utworzenie regularnych hubów z samolotami w danych bazach
- siatka połączeń na życzenie (przynajmniej dopóki jest obecna ilość pilotów), ale generalnie w obrębie bazy, choć możliwe są od czasu do czasu loty poza bazą (przykład: normalne loty A-B-A-C-A, od czasu do czasu A-B-C-B-A)
- gdy pilotów zacznie przybywać, trasy będą ustalane przez szefostwo , ale oczywiście z uwzględnieniem próśb pilotów
- flota będzie rozwijana podobnie - na życzenie pilotów, ale wybór samolotu będzie bardziej wiążący niż dotychczas.
Co o tym sądzicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel.malec
Pilot prywatny
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:01, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
W sumie zgadzam się z propozycją Dominika, jeśli chodzi o mnie to jestem jak najbardziej za, jedyne zastrzeżenie miałbym co do regularności lotów. Obecnie studiuję dziennie i pracuję, więc ciężko byłoby z regularnym lataniem na tygodniu, ale już weekend mi odpowiada.
Oczywiście zaznaczyłem opcję 2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:11, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Paweł, na pewno nie wprowadzę żadnego wymogu co do regularności lotów. Sam też studiuję i pracuję, więc czasem i przez miesiąc nie mam czasu latać, a czasem latam codziennie
Chodzi głównie o ideę, rozkład, bazy, natomiast zasady "pracy" w OneSky na pewno się nie zmienią - to ma być dla nas zabawa i przyjemność polatania, a nie zmuszanie się i obowiązek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 20:18, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, nie ma co z tego robić drugiego etatu Sam mam duuużo nauki, więc też nie latam regularnie a poza tym często gdzieś wyjeżdżam. W sumie chyba nikt nie daje rady latać codziennie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel.malec
Pilot prywatny
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:26, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hehe nie obawiałem się wprowadzenia normowanego czasu pracy
Moim zdaniem rozkład powinien być ustalony właśnie przez właściciela linii, oczywiście po konsultacji z pilotami. Wiedząc, gdzie chcą latać można sensownie rozlokować bazy i wprowadzić stałe trasy, z ew. rotacją pilotów po dłuższym czasie by nie popadać w rutynę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:28, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie o czymś takim myśle. Piloci nie byliby przypisani do baz, tylko samoloty. Pilot miałby dowolność, gdzie leci, pod dwoma jedynie warunkami: że akurat jest dostępny w danej bazie samolot, i że ma na niego type-rating. W ten sposób unikniemy monotonii latania ciągle z jednego lotniska, ale z drugiej strony rozkład będzie wyglądał profesjonalnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciej.slysz
Młodszy Kapitan
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:40, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jestem za tym, żeby pilot był przypisany do jednego samolotu. Co do rozkładu to ja bym był za dowolnoscią i wstawianiem lotów na życzenie pilota. Weźmy pod uwagę, że na długich dystansach latanie non stop tą samą trasą spowoduje ultra szybkie znudzenie tematem. Zwłaszcza, że defaultowe ATC ma z góry ustalone (takie same za każdym razem) procedury dla każdej trasy.
Dlatego jeden pilot, jeden samolot na wszelkie trasy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:32, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jeden pilot - jeden samolot, zgoda, ale nie do końca. Sam lubię od czasu do czasu zmienić sobie samolot na kilka lotów, myślę, że latanie w kółko na jednym typie też może się nudzić. Więc byłbym raczej za opcją: "jeden samolot - jedna rotacja". Przy trasach, dowolność, oczywiście, ale bardziej skoncentrowana na bazach, czyli już nie kompletne "lećta, gdzie chceta"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 15:03, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym proponował rozłożenie ilości posiadanych przez pilota maszyn poprzez jego rangę i nalot. Czyli piloci z najmniejszym stażem będą mieli do dyspozycji jedną maszynę (737NG/A320), następnie po wykonaniu jakiejś tam ilości lotów dostanie drugi samolot (coś z większym zasięgiem), a na końcu trzy samoloty (nie ma znaczenia jaki). Tak byłoby najbardziej sprawiedliwie. Oczywiście piloci będą mogli wymieniać się maszynami ale zawsze trzymając się tego wzoru.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Śro 17:23, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Piotrem. W naszej linii powinien być podział na rangi. Sam zaczynałem od B733. Co do reszty to nie wiem jak zrobić najlepiej, czy mieć ustalone loty czy nie. Sam mam parę tras ale z czasem odwiedzanie tych samych portów o tych samych godzinach może się znudzić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek.kow
Młodszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 17:38, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
O tak, mnie również bardzo się podoba pomysł ze stopniowym dodawaniem type-ratingów. Co do reszty, uważam, że taka samowolka będzie ciężka do ogarnięcia przy większej liczbie pilotów... Potrzeba trochę wolności, żeby latanie nie znudziło, ale taki całkowity brak zasad nie jest dobry. Tak więc trzeba to wypośrodkować i będzie super!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 17:39, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Na odwiedzanie portów o tej samej porze mam pewien sposób - chrzań zasady i ustawiaj godzinę jaką chcesz (od czasu do czasu trzeba )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
maciej.slysz
Młodszy Kapitan
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:45, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Chłopaki, wszystko ok ale czy nasz zawiadowca to ogarnie: kto jaki może wziąć samolot, czy czasem nie bierze go ktos inny, itd.
Ja bym narazie został przy jednym typie samolotu dla każdego pilota, jezeli ktoś będzie chciał się przelecieć czymś innym to zgada się z szefem i pilotem, od którego chciałby pożyczyć maszynę. Myslę, że wprowadzanie kolejnych zasad i obostrzeń moze komuś powaznie skomplikować życie. Może niech szef zadecyduje tak jak jemu jest najwygodniej, tak żeby linia sprawnie działała.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 20:02, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Slyszers, to fakt, może się to stać trudne do ogarnięcia. Ale można by też podejść do tego "na luzie", bo przecież jak sie ktoś raz czy dwa przeleci czymś innym niz może to nic się nie stanie. A np. ja wolałbym mieć dwa samoloty, bo dziwne wydaje się robienie rotacji ELLX-EPWA na B772ER...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy OneSky powinien: |
nadal być linią o bardzo liberalnych zasadach |
|
27% |
[ 3 ] |
przejść do systemu linii lotniczej (ustalona flota i rozkład) |
|
72% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:32, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie z uwagi na łatwość zarządzania tym wszystkim, zwłaszcza, jak będzie więcej osób, wydaje mi się, że najprostsza będzie zasada "samolot=rotacja z bazy".
Po pierwsze, pilota łatwiej i szybciej przetransferować niż samolot
Po drugie, pilot powie, jak coś nie będzie pasować, a samolot nie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|