|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Czw 11:07, 13 Sie 2009 Temat postu: Problem z prędkościomierzem |
|
|
Prędkościomierz pokazywany jest również po wciśnięciu shift + 3 razy "z".
Zawsze jak latam wg tego z shiftu, to wskazuje mi jakąś prędkość, a na tym w samolocie, w kokpicie, jest wyższa ;| Wg którego mam latać, żeby FS mi nie naliczył, że za szybko jest?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.kow
Młodszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 11:40, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o kołowanie po lotnisku korzystaj zawsze ze wskazania Ground Speed (GS), w powietrzu lataj wg prędkości przyrządowej (IAS) czyli tej, którą masz przy sztucznym horyzoncie
Czyli generalnie masz tak:
IAS - prędkość wg przyrządów
TAS - prawdziwa prędkość samolotu (na którą składa się IAS oraz wysokość - stąd te różnice, o których wspominałeś, bo im wyżej tym większa rozbieżność)
GS - czyli TAS + prędkość i zwrot wiatru co daje Ci realną prędkość względem Ziemi.
Kary za nadmierną prędkość poniżej FL100 są naliczane na podstawie IAS. Kary za naziemny overspeed na podstawie GS.
Jeśli się gdzieś kopsnąłem to mnie poprawcie
Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Czw 11:41, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal.walisko
Pierwszy Oficer
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:53, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
nie pomyliłeś się
Sebastian , jeśli latasz na jakimś lepszym modelu z FMC to w zakładce VNAV ustaw limity prędkościowe , ja w 767 ustawiam 225/10000 przy wznoszeniu i zniżaniu bo samolot i tak zawsze wyjdzie jakieś 5kts poza limit . Ale nie martwisz się zbytnio prędkością bo on ustawimy lot pionowy zawsze tak , byś wyszedł na swoje z prędkością
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 13:51, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, bo myślałem, że to u mnie coś nie gra i latałem wg tej "shiftowej" prędkości Na FMC nie znam się, niestety ;/ IAS mi nie działa w żadnym samolocie prawie, nie wiem czemu, więc ciągle prędkość muszę kontrolować ;/ IAS działa mi tylko w CRJ200 i E45 od POSKY (tylko w tych pamiętam, a nie wiem, jak jest z CRJ700 i 900). Dzięki jeszcze raz za info.
Czyli tak:
Prędkość "shiftowa" to prędkość, jak na ziemi, a IAS to normalna prędkość samolot, która jest w kokpicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.kow
Młodszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 18:07, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Co prawda, nigdy z tych wskazań jak to nazwałeś 'shiftowych' nie korzystałem, ale teraz sprawdziłem i tam jest prędkość IAS.
Natomiast co do prędkości, która się wyświetla przy sztucznym horyzoncie jest to kwestia ustawień realizmu - możesz sobie ustawić by wyświetlało IAS a możesz wybrać TAS.
Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Pią 18:08, 14 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:31, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 20:55, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
dominik.sipinski napisał: | Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000). |
A z czymś takim się jeszcze nie spotkałem i szczerze mówiąc nigdy de-ice nie używałem do tej pory A komuś z Was się tak zdarzyło (poza Dominikiem, bo skoro napisał, to jemu an pewno)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|