Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z prędkościomierzem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne / Virtual aviation
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Czw 11:07, 13 Sie 2009    Temat postu: Problem z prędkościomierzem

Prędkościomierz pokazywany jest również po wciśnięciu shift + 3 razy "z".
Zawsze jak latam wg tego z shiftu, to wskazuje mi jakąś prędkość, a na tym w samolocie, w kokpicie, jest wyższa ;| Wg którego mam latać, żeby FS mi nie naliczył, że za szybko jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.kow
Młodszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 11:40, 13 Sie 2009    Temat postu:

Jeśli chodzi o kołowanie po lotnisku korzystaj zawsze ze wskazania Ground Speed (GS), w powietrzu lataj wg prędkości przyrządowej (IAS) czyli tej, którą masz przy sztucznym horyzoncie Smile

Czyli generalnie masz tak:

IAS - prędkość wg przyrządów
TAS - prawdziwa prędkość samolotu (na którą składa się IAS oraz wysokość - stąd te różnice, o których wspominałeś, bo im wyżej tym większa rozbieżność)
GS - czyli TAS + prędkość i zwrot wiatru co daje Ci realną prędkość względem Ziemi.

Kary za nadmierną prędkość poniżej FL100 są naliczane na podstawie IAS. Kary za naziemny overspeed na podstawie GS.

Jeśli się gdzieś kopsnąłem to mnie poprawcie Smile


Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Czw 11:41, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal.walisko
Pierwszy Oficer



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:53, 13 Sie 2009    Temat postu:

nie pomyliłeś się Wink

Sebastian , jeśli latasz na jakimś lepszym modelu z FMC to w zakładce VNAV ustaw limity prędkościowe , ja w 767 ustawiam 225/10000 przy wznoszeniu i zniżaniu bo samolot i tak zawsze wyjdzie jakieś 5kts poza limit . Ale nie martwisz się zbytnio prędkością bo on ustawimy lot pionowy zawsze tak , byś wyszedł na swoje z prędkością
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 13:51, 14 Sie 2009    Temat postu:

Dzięki za info, bo myślałem, że to u mnie coś nie gra i latałem wg tej "shiftowej" prędkości Wink Na FMC nie znam się, niestety ;/ IAS mi nie działa w żadnym samolocie prawie, nie wiem czemu, więc ciągle prędkość muszę kontrolować ;/ IAS działa mi tylko w CRJ200 i E45 od POSKY (tylko w tych pamiętam, a nie wiem, jak jest z CRJ700 i 900). Dzięki jeszcze raz za info.
Czyli tak:
Prędkość "shiftowa" to prędkość, jak na ziemi, a IAS to normalna prędkość samolot, która jest w kokpicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.kow
Młodszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 18:07, 14 Sie 2009    Temat postu:

Co prawda, nigdy z tych wskazań jak to nazwałeś 'shiftowych' nie korzystałem, ale teraz sprawdziłem i tam jest prędkość IAS.


Natomiast co do prędkości, która się wyświetla przy sztucznym horyzoncie jest to kwestia ustawień realizmu - możesz sobie ustawić by wyświetlało IAS a możesz wybrać TAS.


Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Pią 18:08, 14 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:31, 14 Sie 2009    Temat postu:

Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 20:55, 14 Sie 2009    Temat postu:

dominik.sipinski napisał:
Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000).

A z czymś takim się jeszcze nie spotkałem i szczerze mówiąc nigdy de-ice nie używałem do tej pory Smile A komuś z Was się tak zdarzyło (poza Dominikiem, bo skoro napisał, to jemu an pewno) Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne / Virtual aviation Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin