|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:37, 22 Mar 2010 Temat postu: Lot próbny |
|
|
Na początek witam wszystkich
Dziś dostałem TR na próbny lot B738. Mam prośbę. Możecie mi wytłumaczyć, krok po kroku, co zrobić, żeby ten lot wykonać? Co prawda próbowałem coś zdziałać własnymi siłami, ale po zarezerwowaniu lotu i włączeniu FSA, wyskakuje mi "FSUIPC: 4200 [needed: 4300]", a w dodatku "wrong airport", chociaż w planie lotu wybrałem EPWA-EPKK, czyli tak, jak miało być. Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pon 21:57, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Masz stare FSUIPC.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:05, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Musisz pobrać nowe FSUIPC z netu (wersja free), to rozwiąże też problem "wrong airport".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid.nawrocki
Drugi Oficer
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPGD
|
Wysłany: Wto 16:28, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pobierasz FSUIPC z tej strony : [link widoczny dla zalogowanych] i instalujesz go w swoim FSie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:18, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki za pomoc, wszystko ładnie zadziałało.
Jestem już po pierwszym locie testowym. Cóż...nie wypadł za różowo Zaledwie 85%...
Wyskoczyły mi 3 karniaki:
- światła lądowania wyłączone poniżej 1000ft. Pojawiło mi się to jeszcze przed startem. To oznacza, że muszę je włączyć już jak kołuję?
- zbyt wysoka prędkość poniżej FL100. Jaka jest dopuszczalna? Wystartowałem na pełnej mocy silników i informacja ta pojawiła mi się jeszcze zanim zdążyłem schować podwozie. Jak w takim razie robić take-off, żeby jej nie przekroczyć?
- parking brakes. Tu jasna sprawa. Zapomniałem...
Ponadto moja gafa...z nieznajomości FSA zalałem Benia pod korek Będzie to miało jakieś konsekwencje?
Mam jeszcze pytanie nie dotyczące już tego pierwszego lotu. Skąd mogę pobrać dobre AI Traffic? W pierwszej kolejności chciałbym LOT, ale reszta linii (a zwłaszcza europejskich) jak najbardziej również pożądana
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:37, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Instrukcja się kłania. Prędkość dopuszczalna w FSA to 250 kn IAS poniżej FL100.
Zalanie samolotu do pełna kosztuje. Gdyby to był normalny lot linie straciłyby mnóstwo pieniędzy. Na szczęście loty TR nie są brane pod uwagę.
Przy okazji, zauważyłem że latasz na FSX. Ta wersja symulatora nie potrzebuje FSUIPC ani podobnych dodatków. Flight Tracker łączy się z nią bezpośrednio.
Ostatnio zmieniony przez maciej.lipinski dnia Wto 23:38, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:42, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie jak wyliczyć, ile trzeba zalać? I jak zbić bezpiecznie prędkość przy starcie, jeśli za szybko rośnie, skoro oderwałem maszynę przy 160 kt?
A widzisz. Mi jednak wykazało błąd po włączeniu symulatora. Nic to...teraz już wszystko śmiga.
PS. Do tego pytania odnośnie AI dołącze jeszcze kolejne. Skąd ściągnęliście E170, MD11 i B763?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 2:40, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
I po drugim locie treningowym. I znowu 85%... Tym razem jeden karniak, ale konkretny - wlałem za mało paliwa. Wszystko byłoby dobrze, gdybym nie musiał przejść na drugi krąg przy lądowaniu w Warszawie, bo przede mną siadał Baron i dogoniłem go przed samym pasem...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 6:58, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Proste rozwiązanie - pauza, kompresja razy 8, ruch się kasuje, wracamy do x1 i wznawiamy lot. Choć wczoraj i tak musiałem robić g/a.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:21, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Albo alternatywnie na prostej wyłączasz traffic i włączasz z powrotem już na pasie.
Co do AI - ja polecam paczkę Morten's AI Traffic, jest do ściągnięcia z torrentów (legalnie!). Kompilacja setek linii, choć wymaga mocnego procka na niektórych lotniskach. Ale jak FSX Ci śmiga, to Morten też powinien. Jest całkiem aktualny, złoty LOT już jest np.
Co do paliwa. Możesz poszukać w necie fuel plannerów (temu z FS'a za bardzo bym nie ufał), alternatywnie dla B738 możesz przyjąc 3500kg/godzinę lotu. To jest wyliczenie z dużym zapasem, nawet przy wietrze w pysk, go-aroundach i odlocie na zapasowe wystarczy.
Z uwagi na dwie oceny po 85%, prosiłbym jeszcze o dwie próby, ok? Jak potrzebujesz jakiejś pomocy jeszcze, to śmiało pytaj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Śro 9:23, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
maciek.aleksandrowicz napisał: |
PS. Do tego pytania odnośnie AI dołącze jeszcze kolejne. Skąd ściągnęliście E170, MD11 i B763? |
witam kolegę
MD 11 ze stajni IFDG wersja v 1.5 czy dobry hmmm.... nie widać środka silnika nr 2 lub też od Overland (tym teraz latam) w połączeniu z panelem od ACS jest dobry jak na freeware
B763 ja używam od Project OpenSky, freeware oczywiście, inni mają Level-D
E170 to chyba od Dreamwings (takim latałem) też freeware
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:18, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja używam E170 od Wilco. Nie jest darmowy, ale fajny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:54, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ok, wykonam jeszcze 2 loty treningowe Postaram się teraz już niczego nie sknocić.
Dzięki Panowie, poszukam tych maszynek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:23, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wykonałem trzeci lot, już lepiej, bo 90%, ale te 2 błędy strasznie głupie. Na zniżaniu zapomniałem o prędkości i po zejściu <10000ft miałem koło 260kt, a po starcie z WAW wyłączyłem światła na 800ft. Obiecuję się skupić podczas lotu powrotnego
Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 20:24, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:18, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Z uwagi na charakter "wykroczeń", jeśli drugi lot będzie na 95% to będzie ok. Tylko nie tankuj pod kurek na przyszły raz I, co prawda FSA client nie do końca jest wiarygodny, ale jeśli faktycznie przywaliłeś w ziemię prawie 1500ft/min, to zabiłeś pasażerów. I siebie pewnie też
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:41, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dominik.sipinski napisał: | Z uwagi na charakter "wykroczeń", jeśli drugi lot będzie na 95% to będzie ok. Tylko nie tankuj pod kurek na przyszły raz I, co prawda FSA client nie do końca jest wiarygodny, ale jeśli faktycznie przywaliłeś w ziemię prawie 1500ft/min, to zabiłeś pasażerów. I siebie pewnie też |
Mówisz masz, 95% Pomerdało mi się i wyłączyłem światła dopiero po osiągnięciu 10000ft. I siła lądowania tym razem jeszcze większa, nie wiem, jak ja to robię...
EDIT: Apropos tego tankowania pod kurek. Nie wiem czemu, ale już drugi raz nieważne ile bym nie zalał, to i tak mimo wszystko dobijało mi wachy do maksymalnej możliwej wagi startowej. W obu przypadkach było to przed lotem WAW-KRK. O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 22:44, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:47, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A w jakiej kolejności włączasz FS'a i clienta? Najpierw musisz zatankować normalnie w FSie, i dopiero jak już stoisz zatankowany włączyć clienta. Zwracaj uwagę na te światła lądowania na przyszłość, ale TR pełny na 738 już masz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:51, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dominik.sipinski napisał: | A w jakiej kolejności włączasz FS'a i clienta? Najpierw musisz zatankować normalnie w FSie, i dopiero jak już stoisz zatankowany włączyć clienta. Zwracaj uwagę na te światła lądowania na przyszłość, ale TR pełny na 738 już masz. |
No właśnie zależy. Jeśli robiłem lot WAW-KRK, to tankowałem najpierw w cliencie, później w FS'ie, a jeżeli KRK-WAW, to na odwrót, bo na tej trasie client pokazywał mi jeszcze 'wrong airport' i zalać mogłem dopiero po włączeniu FSa (jak już stałem na płycie).
Ale ok, teraz już będę wiedział. I o światłach będę starał się nie zapominać
Dzięki wielkie!
EDIT: Czyli teraz mogę sobie wybrać dla siebie któregoś wolnego B738?
Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 22:51, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Sob 0:45, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja robię tak: włączam FS z pełnym bakiem, dostaję zgodę na lot i kołowanie, włączm clienta i wpisuję docelową ilość paliwa. Zawsze działa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:20, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ale to dość mało "as real as it gets", jak tankujesz dopiero po clearance Tak czy inaczej, clienta włączaj dopiero jak już stoisz na płycie, to powinno pozwolić na uniknięciu problemów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10:37, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem tak, jak mówi Dominik. Podziałało
Powtórzę jeszcze pytanko odnośnie tej maszyny. Dostanę taką, która będzie przypisana konkretnie mnie? Bo póki co 'kradnę' SP-OSE Koledze, gdyż jako jedyna stacjonuje w WAW
Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Sob 10:37, 27 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:41, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Spojrzę dziś wieczorem na listę 738 i coś wymyślimy, mieliśmy nadmiar, ale teraz może trzeba będzie dokupić. Wieczorem sprawdzę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:12, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dominik.sipinski napisał: | Spojrzę dziś wieczorem na listę 738 i coś wymyślimy, mieliśmy nadmiar, ale teraz może trzeba będzie dokupić. Wieczorem sprawdzę. |
Jeśli jest jednak niedobór B738, to możesz mi dać TR na coś innego Jakiś AT72, DHC8, czy może E170.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Sob 11:52, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tu nie chodzi o 'As real as it gets'', bo jak włączę clienta przed uzyskaniem clearance, to kasuje mi się plan lotu i mogę lecieć tylko VFR.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:39, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
O, dziwne, ja nigdy takiego problemu nie miałem. Jak widać u każdego działa trochę inaczej
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|