|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Sob 18:36, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem odznaczoną i nic nie pomogło. Odznaczenie "disable turbulence effect" też nie pomogło. FSMetar też nie pomógł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej.slysz
Młodszy Kapitan
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 1:52, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
dokladnie, a jeszcze do tego dochodza gigantyczne skoki bocznych wiatrow.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 17:57, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Takiej mgły jak dzisiaj to jeszcze nie miałem...
I tak byłem w stresie, bo połączyłem ze sobą panel PMDG 737-700 z modelem POSKY 737-800 i nie wiedziałem czy wszystko działa. Więc lecę, 1000ft AGL, 900, 800... 500ft, Minimums i DUP, nic nie widać. Dosłownie nic. Postanowiłem, że przelecę jeszcze z 5 sekund, a jak nic nie zobaczę to G/A. Po jakichś 4 sekundach z trudem zobaczyłem oświetlenie pasa, więc OK, ląduję, hamuję i szukam zjazdu. Szukam, szukam, szukam, szukam i nic. Efekt był taki, że zamiast wjechać w TWY Echo wjechałem w TWY Charlie, który jest jakiś kilometr dalej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotr.skubala
Pierwszy Oficer
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 3KM od 09@EPKT
|
Wysłany: Śro 22:11, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Piotr Pomienski napisał: |
...
ląduję, hamuję i szukam zjazdu. Szukam, szukam, szukam, szukam i nic. Efekt był taki, że zamiast wjechać w TWY Echo wjechałem w TWY Charlie, który jest jakiś kilometr dalej. |
Jak na Teneryfie :>
Dobrze że nie było żadnego śpieszącego się KLMa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Czw 23:47, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Piotr Pomienski napisał: | Takiej mgły jak dzisiaj to jeszcze nie miałem...
|
Dzisiejsza mgła była najgorsza jaką spotkałem na EPKK. Podejście zamglone z widocznością 0, jednak chwilami miałem prześwity świateł. Na kilka sekund przed Touchdown ponownie zero widoczności, gdy nagle widzę światła na górce na progu 25. Odruchowo pull up żeby o światła nie zawadzić. Wszystko jednak dobrze się skończyło
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:11, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie, czy wy wiecie, co to są minima widzialności i procedura odlotu na lotnisko zapasowe?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pią 9:52, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dominik.sipinski napisał: | Panowie, czy wy wiecie, co to są minima widzialności i procedura odlotu na lotnisko zapasowe? |
Panie kierowniku, wiemy Na LUX jest CAT II/III, a była widoczność jakieś 75 metrów, więc minima ustawione na 300ft, a zaraz potem było widać pas.
Inna sprawa, że chciałem obejrzeć coś w TV, a lot mi się przeciągnął, więc się spieszyłem...
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Pią 9:53, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:56, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Luzik, ja już też lądowałem w warunkach trochę nieodpowiednich parę razy, bo musiałem kończyć latanie. Rekord to ATR w Monachium przy crosswindzie 25kts prawie prostopadłym do osi pasa, do tego na VATSIMie, pamiętam, że kontro na podejściu parę razy mi podawał wiatr i się upewniał czy chcę lądować mimo to
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pią 11:07, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Aaa, właśnie, mam screena
[link widoczny dla zalogowanych]
Normalnie za samolotem byłoby widać pas (jakieś 100m do tyłu) i las (jakieś 400m).
Edit: Sorry za światło wystające z góry kadłuba, ale sklejanie panelu PMDG i modelu od POSKY wiąże się z ręcznym ustawianiem pozycji każdego światła.
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Pią 11:07, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Pon 12:15, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Inauguracyjny lot 1SK1423 z Krakowa do Manili nie obył się bez problemów. Na wysokości przelotowej FL330 zgasł silnik NR.1. Próbowałem go powtórnie odpalić, jednak nie było oznak pracy. Z racji że MD 11 wyposażony jest w 3 silniki GE postanowiłem że dolecę na dwóch sprawnych. Żeby tego było mało przy ustawianiu częstotliwości ILS zepsuło się radio NAV 1 i NAV 2. Konsekwencją była zmiana pasa lądowania na krótszy pas 13, aby nie utrudnić lądującym na pasie 06. Po dokonaniu kręgu nad lotniskiem i pasem 13, usiadłem miękko chwile później.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotr.skubala
Pierwszy Oficer
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 3KM od 09@EPKT
|
Wysłany: Pon 15:55, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
paweł.kalinowski napisał: | Inauguracyjny lot 1SK1423 z Krakowa do Manili nie obył się bez problemów. Na wysokości przelotowej FL330 zgasł silnik NR.1. Próbowałem go powtórnie odpalić, jednak nie było oznak pracy. (...) |
W Abnormal checklist pewnie jest napisane, że start silnika powyżej pewnej wysokości jest niemożliwy ze względu na zbyt małą ilość tlenu ;>
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:59, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Awarie spowodowane przez FSA, FSPax czy coś innego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Pon 17:45, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
piotr.skubala napisał: | paweł.kalinowski napisał: | Inauguracyjny lot 1SK1423 z Krakowa do Manili nie obył się bez problemów. Na wysokości przelotowej FL330 zgasł silnik NR.1. Próbowałem go powtórnie odpalić, jednak nie było oznak pracy. (...) |
W Abnormal checklist pewnie jest napisane, że start silnika powyżej pewnej wysokości jest niemożliwy ze względu na zbyt małą ilość tlenu ;> |
Wiem o tym. Nawet była taka sytuacja w jednym z odcinków Air Crash Investigation, gdzie to w Boeingu linii (chyba Air China, nie twierdze że tak) zgasły silniki i próbowano na wysokości przelotowej zrobić rozruchu w trakcie nurkowania w dół. Jednak przyczyna była inna a silniki to był tylko skutek. Tak wracając do mojej sytuacji. Leciałem sobie dalej na 2 silnikach, nie zniżając lotu. Już na wysokości poniżej 10 000 ft robiłem restart. Komenda Crt+E jak i próba rozruchu nic nie dała.
Dominiku, żadnego innego dodatku nie używałem. Tylko FS9 i FSA
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Pon 17:47, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 19:37, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A ja pierwszy raz w karierze napotkałem dzisiaj sporego CATa. Spokojnie sobie lecę na FS370, wlatuję nad włoskie alpy i sru 1000ft w dół. AP trochę zwariował i mocno pociągnął do góry i prędkość spadła do 0.68ma (leciałem na 0.78 ).
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 19:37, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 16:53, 13 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Coś ostatnio pech mnie prześladuje... AP zaczął głupieć i połowa skrótów klawiaturowych się zmieniła - P robiło wszystko, czego nie powinno. Odpauzowałem, a on zaczyna skręcać, coraz mocniej. Myślałem, że łapie ILS, ale guzik. Nagle mi daje -1500fpm (miałem 2500AGL) i 30 stopniowy przechył na prawo. Skręcam joya w drugą stronę, odbijam do góry. Chwilę się podarł SINK RATE, TERRAIN, ale przestał. Ale za to stick shaker się włączył, bo A/T nie wyrobiło z dodaniem ciągu. Wyłączam spped mode i daje pełną moc.
Potem już tylko visual RWY 06 ze wspomaganiem się wskaźnikiem ILS (działał, ale APP już nie) i przyziemienie, które całkiem składnie wyszło jak na taką sytuację.
Pierwszy raz czułem ulgę z faktu, że udało mi się wylądować w FS...
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 16:55, 13 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:02, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Co prawda lot wczorajszy, ale dopiero po powrocie postanowiłem opisać moje wczorajsze przygody z lądowaniem w Vagar (Wyspy Owcze, EKVG). Podejście z localizera, czyli niby nie tak źle. Tylko że na kierunku 31 offset jest 2 stopnie, a na 13 - aż 14 stopni Do tego pas wąski, krótki, bardzo wietrznie (wczoraj crosswind niemal prostopadle 10KT), rzadko latany przeze mnie samolot BAe 146-300... Skończyło się na dwóch missed approach, za trzecim razem udało się posadzić, choć dość twardo. Polecam loty do Vagar, bez dwóch zdań. Z kierunku 31 podejście jest znad sporego pagórka (2000ft), MDH 950ft - w kiepskiej widoczności może być naprawdę bardzo trudne podejście.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Sob 15:16, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mi w trakcie lotu zdechł silnik #1, gdzieś nad Szwecją. Próbowałem go włączyć, nie udało się, ale doleciałem na trzech silnikach i FL300.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 18:19, 12 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Coś mi nie wychodzi z tym ELLX-KORD...
Teraz doleciałem, ale lądowałem w śniegu i troszkę mi pasa zabrakło... :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MateuszP
Drugi Oficer
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:30, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj pierwszy raz leciałem do Bagdadu samolotem pełnym terrorystów (bo kto normalny chciałby tam lądować?). Podczas podchodzenia, na wysokości ok 9k feet zaczęli do mnie strzelać... ale jakimś cudem bezpiecznie wylądowałem.
Raport z fspax:
Cytat: | One engine was damaged by small arms fire coming from the ground and ceased to function. The right fuel tank was hit by a ground shot and lost all of it's fuel. The left fuel tank was hit by a ground shot and started leaking fuel. The vacuum system was hit by a ground shot. The hydraulic system was hit by a ground shot resulting in total loss of all hydraulic systems. The electrical systems were hit by a ground shot resulting in a complete electrical systems failure. Your aircraft received a few ground shots. The aircraft was hit by anti-aircraft artillery fire resulting in a massive hull rupture. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing. |
a to wszystko A320
Ostatnio zmieniony przez MateuszP dnia Sob 21:34, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|