|
www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 15:40, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
stajnia Project opensky. Dzieje się jak mocno przybliżę, jak się oddala to się poprawia, tak jak to widać na fotkach.
Aaa teraz mam już Paint.net'a i jak chce otworzyc plik Fuselage.psd to błąd ze strony Paint.net'a o złym formacie. Jeżeli otworze to DXTBmp'em i zrobię "send to editor" to się otworzy, ale tylko jako jedna warstwa z napisem. PROJECT OPENSKY
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 15:42, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 15:45, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Problem z tym, że na fotkach widzę dwa razy mocno rozmyte tekstury
Ale jeżeli po przybliżeniu a następnie oddaleniu się w całości naprawia, to malowanie jest OK, tak się czasem niestety robi, nie wiem dlaczego.
Edit: Paint.net chyba nie obsługuje .psd
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 15:45, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 15:48, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Hmmm coś szybko naskrobie i zobaczę jak teraz wyjdzie. Piotrku nie pamiętasz jakie kolory służą w naszych malowaniach ? (kody html mogą być)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 15:49, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że pamiętam:
Czerwień - 8a1e1e
Srebrny - cdcdcd
Napisy robię kolorem zupełnie białym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 15:50, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Thx
EDIT:
Jednak nic nie pomogło, dalej jest takie brzydkie. Przypomniało mi się że jak próbowałem przerobić malowanie z innej linii to problemu nie było. Problem jest jak wybieram warstwy do malowania.
Załączam pliki z teksturami które przerobiłem
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz Piotrek sprawdzić, gdzie jest błąd ?
plik zawiera:
1. lewa strona (gimp z warstwami)
2. lewa strona (gimp doposowany do białych textur z warstwami )
3. os767v4fuse1_t lewa strona malowania gotowa textura
4. os767v4fuse1_ts alpha chanel
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 17:02, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 18:23, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jakieś rady ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 18:26, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sorry, nie zauważyłem edita.
Za 2.5 minuty ściągnę plik z Rapidshare (teraz tyle trzeba czekać), zobaczę i dam znać.
Edit: 4.5 minuty się zrobiło...
Edit: 6.5...
Edit: 8.5... k****, wrzuć to gdzieś indziej, nie mam cierpliwości do RS.
Edit: 14.5... RS się robi naprawdę bezczelny, zmusza do wykupienia premium
Edit: WIELKIE DZIĘKI
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 18:38, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 18:32, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Poczekamy
Edit:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 18:37, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 18:41, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
OK, już widzę gdzie leży potencjalny problem.
Alpha musi być czarno-biała. Robisz to w DXTBMP przez Alpha -> Create Alpha Template. Potem jeszcze musisz dać "Invert Alpha", a potem wysyłasz do edytora i robisz jasność.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 18:49, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ten plik os767v4fuse1_ts to jest stąd:
... Potem znowu dajesz alpha, tym razem "export alpha channel". Zapisujesz to gdzieś (tak, żebyś potem znalazł). Otwierasz to Gimpem (DXTBMP NIE ZAMYKASZ). Ustawiasz jasność "na oko", tak, żeby wszystko było w miarę jasne. Czasami trzeba dać na przykład trzy razy po +120 jasności. Można też zmniejszyć kontrast. Jak skończyłeś, zapisujesz. ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 19:10, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
OK, wytłumaczę wszystko po kolei z tą alphą.
1. DXTBMP, otwieramy plik z pociętym już malowaniem.
2. Dajemy alpha -> create alpha template
3. Dajemy alpha -> invert alpha
4. Teraz albo:
- alpha -> send alpha to editor
albo alpha -> export alpha, zapisujemy, otwieramy np. Gimpem
5. W gimpie ustawiamy jasność (żeby było jasnoszare)
6. Teraz jeżeli daliśmy send to editor to:
- zapisujemy w gimpie (zapisz, nie zapisz jako)
- w DXTBMP dajemy alpha -> refresh alpha
albo, jeżeli wyeksportowaliśmy alphę to
- zapisujemy gimpem
- w DXTBMP dajemy import alpha i otwieramy pliczek z alphą
Po tych wszystkich etapach alpha (sama alpha) powinna wyglądać tak (kontrast -40, jasność 2x -127, 1x -60):
[link widoczny dla zalogowanych]
A DXTBMP po wczytaniu obrobionej alphy tak (za wyjątkiem loading file ):
[link widoczny dla zalogowanych]
Potem tylko save as -> extended bitmap -> 32 bit extended 888 (albo DXT3, ale będzie gorsza jakość, choć lepsze FPS).
Masz tutaj paczkę zwrotną z gotową lewą stroną malowania (z alphą): [link widoczny dla zalogowanych]
PS. Sorry za dziwny format ekranu na screenach, ale wszystko robię na netbooku. Wcale nie są takie bezużyteczne w celach innych niż net. Malowanie PMDG 747X w całości powstał na takim sprzęcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 19:40, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałeś u siebie jak to wygląda ?
U mnie nadal tak na zbliżeniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit:
-rozmyte napisy okna i te nie realne kolory, nie tak jak na texturach
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 19:42, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Wto 19:55, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam jak sprawdzić dzisiaj.
Zrób tak - przybliż się baaaaaardzo mocno (dużo mocniej niż tak). Potem się oddal i zobacz, czy jest lepiej. Jak nie będzie lepiej, to nie mam pojęcia o co chodzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 19:57, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie działa sprawdzałem. Poniżej jest textura silnika od Zoom'a i jej nic nie dolega. Problem nie rozwiązany
Edit:
Ale i tak wielkie dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 19:58, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Wto 22:01, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie zgadniesz co okazało się przyczyną
Dopasowane textury zapisałem jako .bmp 32 bit. Następnie wrzuciłem to do DXTBmp i zrobiłem od razu save as->extended bitmap->extended 32bit 888-8. Odpalam FS i wszystko pięknie, dopiero na przybliżeniu do blachy widać zagięcia. Jest jakieś wyjaśnienie tego ? [/b]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 17:16, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli, że zrobiłeś tekstury bez alphy i działa?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Śro 17:25, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, i nawet działa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Śro 17:35, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Malowanie bez alphy będzie działać, ale nie będzie się błyszczeć, chyba, że model zrobiony jest tak, że bierze alphę z innego pliku (tak jak w 747X).
Najważniejsze, że działa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPBK
|
Wysłany: Pią 22:16, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Po dniowym przeglądzie A w VABB oprócz procedur serwisowych B767 SP-OIB dostał nowe malowanie:
Z bazy Air India
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
kołowanie na VIDP
[link widoczny dla zalogowanych]
zjazd z pasa 11 w VIDP
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pią 22:28, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Miałem dzisiaj interesującego gościa w LUX:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakładam, że to to nowe Q400...
Zdjęcie robiłem na szybko telefonem, sorry za jakość
A teraz na serio - rzeczy do poprawki:
1. Wymazać tą cholerną czarną linię
2. Poprawić malowanie na silnikach
3. Dodać więcej alphy.
Teraz to taka powiedzmy 'beta'. Najprawdopodobniej będzie gotowe jutro wieczorem albo w niedzielę po południu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:31, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Piotrek, oficjalnie przyznaję, że Twoje malowanie jest milion razy lepsze niż moje Nie umiem tego robić i muszę się z tym pogodzić. A tę czarną linię wystarczy że wyłączysz warstwę, bo ona jest w osobnej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pią 22:35, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za miłe słowa
Twoje malowanie nie było wcale złe jak na pierwszy raz. Ja nie wymyślam już nic nowego - po prostu się trzymam określonego schematu i wychodzi przeważnie dobrze
Edit: Aha, samolot ma na razie fikcyjną rejestrację LX-QXX, ale zmienię na tą brytyjską.
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Pią 22:39, 05 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominik.sipinski
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:46, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Poczekaj, nie zmieniaj, właśnie nie wiedziałem, jaką dać rejestrację. Myślałem, że i tak będzie na dłuższą metę stacjonował u Ciebie w LUX, więc może mieć luksemburskie znaki. Choć pewnie podatki wyższe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Pią 22:56, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Luksemburg jest rajem podatkowym, więc raczej niższe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luxembourg
|
Wysłany: Nie 11:00, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Poprawiłem malowanie do Premier Aircraft Design Q400. Nie udało mi się tylko naprawić malowania przy mocowaniu skrzydła (pół jest czerwone, pół srebrne).
Nie sprawdzałem, jak to wygląda po poprawkach, więc daję w ciemno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Instrukcja w paczce (po angielsku).
Najprawdopodobniej jeszcze dzisiaj dam screeny.
Edit: Zgodnie z obietnicą:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 13:26, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|